bakasockerfritt

Kokos&banan- chokladbollar

Jag vet inte hur många olika soters chokladbollar jag bakat hittils i mitt liv! Men de är så himla lättgjorda och goda att jag inte kan låta bli att experimentera med olika ingredienser. Idag blir det chokladbollar med massor av kokos och banan.

 

 

Kokos&banan- chokladbollar

 

½ mogen banan (ca 60 gram)
1 msk kakao
2 msk mandelmjöl
2½ msk hasselnötsmjöl
ca 1 dl riven kokos
1-2 msk stevia strö beroende på smak
½ krm vaniljpulver

 

Riven kokos eller kakao att rulla i

 

Mosa en mogen banan. Blanda bananen med kakao, mandel- och hasselnötmjöl, riven kokos, sötning och vaniljpulver. Gör bollar av smeten och rulla i kokos eller kakao. Förvara i kyl.

 

 


Kommentarer
Postat av: Vonskareng

Mmmm SMASK!!!

2012-10-06 @ 18:38:39
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Banan ja, det borde bli gott!! Ska prova, men utan sötning;)

2012-10-07 @ 00:15:55
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Emma j

Åh va bra recept du har! :)
Men jag gillar inte banan, kan man byta ut mot något?

Svar: Färska dadlar är jättegott istället för banan. Eller så kan du ta smör, och söta lite extra.
Marja

2012-10-13 @ 12:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0