bakasockerfritt

Kokoskaka med mascarpone

Hej alla kära läsare! Jag hoppas att ni hittils har haft en underbar söndag! Själv har jag gått på en tidig bio och sett Breaking dawn - part II. Härligt med lite slappande mitt på dagen, det är inte så vanligt i mitt liv! Bion var bra, men inte alls i närheten av boken. Jag har även bakat pepparkaksmuffins med kaffesmak, vilka jag inte tycket blev så goda. Dock gillade Artur dem så jag får se om jag lägger ut receptet i alla fall. Det kan ju vara min smak som är konstig (hoppas)! Istället får dagens recept bli en mascarpone- och kokoskaka. Godast är den då den fått stå till sig några timmar och kallnat (kanske över natten) enligt mig.
 
Nej, nu ska jag posta inlägget och leta vidare om fakta om hur agentteorier påverkar kapitalstrukturer och företags avkastning...
 
 
 
 
 Kokoskaka med mascarpone

 

25 gram smör
1 ägg
50 gram mascarpone
2/3 dl riven kokos
2 msk stevia strö
1 krm vaniljpulver
1 droppe bittermandelarom

 

Smält smöret och blanda ner mascarpone väl tills alla klumpar försvinner. Vispa ägget med elvisp. Blanda kokos, stevia strö och vaniljulver och häll över ”mascarponesmöret”. Tillsätt en droppe bittermandelarom och blanda ner det uppvispade ägget. Bröa en 12-centimeter springform med riven kokos och häll över kokossmeten. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i 15-20 minuter. Servera med en rejäl klick vispad grädde!

 

Jag tycker kakan är godast när den fått stå i ett par timmar i kylskåpet.

 

 

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mums, gud så gott det såg ut!

Kram!

Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHF

Jag har ju införskaffat mig en sådan form, men det brukar läcka ur den i ugnen, har du också det problemet?

Svar: Ibland läcker det, det beror lite på smeten. Men jag har fått till vana att ställa formen på en plåt med bakplåtspapper för säkerhetsskull!
Marja

2012-11-25 @ 20:36:46
URL: http://ankianka.blogg.se
Postat av: Margareta

Mums. Jag brukar också göra en kokoskaka, liknar din men med vanligt socker. Kokas är ju fantastiskt gott. Kika in hos mig om du vill ha lite kokosmuffins inspiration.

Svar: Spännande, ska kika in med detsamma!
Marja

2012-11-25 @ 23:14:39
URL: http://enkvartikoket.blogg.se
Postat av: Katarina

Fräscha smaker!

2012-11-26 @ 03:38:40
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Marie Bergman

Mums, det där vill jag testa :)

2012-12-01 @ 20:34:54
URL: http://livetiluxemburg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0