bakasockerfritt

LCHF - chokladbollar

Jag har under de senaste veckorna testat på mängder av olika sorts recept på chokladbollar som ska vara lite nyttigare än de klassiska. Igår gjorde jag LCHF-Chokladbollar! MUMS!

Jag började med att ta 100 gram rumsvarmt smör och blandade med ca 125-150 gram kokos. Jag hällde på 1½- 2 msk kakao, lite vaniljpulver, stevia (sötningsmedel) efter vad jag tyckte passade, 2 msk vispgrädde och lite kaffe. Sen är det bara att blanda runt som vanliga chokladbollar och tillsätta lite av det man vill att den ska smaka mer utav. Rulla i kokos.




Recept är absolut inte till för att följas (ofta), utan de är bara måttstockar så att man vidare kan testa sig fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0