bakasockerfritt

Glass med stevia

Jag har sedan ett par månader tillbaka lite då och då köpt hem Alvestaglass LCHF glass. Har testat de tre glassarna som jag hittat i butiken, dvs vanilj, choklad och smörkola. Smörkola var min absoluta favorit. För någon dag sedan såg jag att de lanserat hel tre nya glassar, sötade med stevia! Självklart var jag tvungen att köpa hem ett par. Både "chokladbomb" och "himmelsk röra" fick följa med mig hem (den tredje glassen är en vaniljglass). Tyvärr är dessa LCHF-glassar trots namnet inte så LCHF-vänliga om man spanar in innehållsförteckningen. De innehåller tex. glykos... Inte så bra! Så för min del blir det en liten skopa vid enstaka tillfällen!



Smörkola, chokladbomb och himmelsk röra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0