bakasockerfritt

Snubbla på mållinjen

För alla ni nya läsare där ute kan jag berätta att min sockersugne sambo Artur för två veckor sedan utmanade sig själv att vara sockerfri i två veckor. En utmaning som kunde verka svår att fullfölja. Men då jag alltid har något mer nyttigt och hälsosammare substitut för de onyttiga sakerna hemma, skulle det hela nog ändå vara möjligt!

Utmaningen gick bättre än förväntat! Artur kände inget större sug (sa han i alla fall). I och för sig råkade han glömma bort sig och åt ett par tuggor av en kladdkaka jag hade bakat åt hans kompisar. Men då kom han ändå på sig själv, och jag tror att det var ett ärligt tillstånd av sinnesförvirring.

Däremot igår... Då tydligen blev det tydligen både glass och öl. Socker, socker, socker i båda. Han som var så nära... Aja, 1 och 6/7 veckor är väl ändå okej!


Här kommer en bild på Artur som gråter av sorg (typ):




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0