bakasockerfritt

Matbilder

 
Har ätit två härliga middagar ute de senaste två kvällarna med underbara vänner. Jag försökte i största möjliga mån välja rätter efter min lite LCHF/GI - inspirerade livsstil.
 
 
Silltallrik till förrätt. Sill är en enligt mig god fisk, samtidigt som den är fylld av nyttiga fetter.
 
 
 
Osttallrik till efterrätt. Väldigt mycket ost för att vara för en person. Osten verkade inte direkt av så hög klass, men brieosten (och jordgubbarna) var riktigt god!
 
 
 
Igår blev det en huvudrätt med strömming. Väldigt god, knaprig och lagom salt. Jag petade bort det mesta av potatispurén, på så viss kan den bli en bra LCHF-rätt. Borde dock ha frågar efter grönsaker!
 
 
 
 
Imorse blev det ett frukostbesök på Gateau med Lovisa! Jag tog valnötsfralla med brie (bad att få utan salami). Denna fralla och Finn Crisp är praktiskt taget det ända "vanliga bröd" som jag äter. Men den här valnötsfrallan är gjord av surdeg som ska ha lägre GI än vanligt bröd och är fullproppad av valnötter! Så gott!
 
 

Kommentarer
Postat av: smultris

hittade precis din sidan och vill mest bara säga att jag gillar den... massvis ;)

2012-07-07 @ 20:07:28
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Lovisa

Bästa mackorna ever! åhh Marja kan inte du lära mig göra nyttig Cesar dressing!!? jätte härlig bogg! ska testa att baka kärleksmumsen

Svar: Haha, absolut! Tror den dressignen är ganska nyttig naturligt. Om man inte har massa e-ämnen förstås! Kul att du gillar mina kärleksmums :)
Marja

2012-07-15 @ 21:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0