bakasockerfritt

Man lär sig av sina misstag!


Idag gjorde jag kärleksmums.
Rättelse: jag försökte göra kärleksmums.

Jag höll på i cirka 1 ½ timme och försökte få glasyren rätt och kakan lagom söt. Men icke sa nicke. Den blev inte alls som jag tänkt mig! Det kluriga är att mjuka kakor inte alls är lika söta när de är färdiggrädade som vad smeten är. Och det andra svåra är att få till en bra glasyr utan att den skär sig... Glasyren blev trots allt ändå okej till slut - jag upptäckte efter ett tag att smöret inte får vara kallt! Men skam den som ger sig, jag får helt enkelt försöka mig på att göra kärleksmums igen någon annan dag! Det är ju trots allt en av både min och min sambos favoritkaka.

Det negativa med att göra sina egna recept är att de flesta av dom inte blir så pass bra att de får komma upp på bloggen. Jag skulle tippa på att det är cirka 25% som ni får se. Andra gör jag om (gör om, gör rätt!) eller så är idén bakom helt enkelt dålig. Man lär sig av sina misstag!

Det positiva med att göra sina egna recept väger över de negativa med hästlängder! Det är kul att vara kreativ och det uppstår en underbar glädje när ett bakverk (antingen av en ren slump eller efter några dagar av testande) blir riktigt bra! Att skapa något nytt och unikt är spännande och förhoppningsvis tillför det något till andra bakglada männsikor.




Jag har dessutom ganska lite tålamod. Jag kunde inte vänta med att fota tills chokladkrämen kallnat, så den flöt ut en del...


Kommentarer
Postat av: Lars

Bravo Marja- Fritz Perls (Gestaltterapins skapare) skrev: Var stolt över dina misstag - de visar att du vågade!

2012-07-13 @ 21:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0