bakasockerfritt

Kreativiteten flödar


Har en hel del ideér på kakor/bakverk som ska bakas (och ätas förhoppningsvis om de blir goda!). Flest idéer kommer nog till mig då jag kör med cross trianern på gymmet. Det är en enligt mig ganska tråkig syssla, så vad passar inte bättre än att drömma sig bort och vara kreativ? Vips har helt plötsligt 10 minuter gått (10 minuter är fullt tillräckligt!) och huvudet är fullt av grunder till olika recept. Jag tänkte dela med mig av lite idéer och som förhoppningsvis senare kommer dyka upp i bloggen. Trots allt är det ju en hel del recept som inte blir så där perfekta som jag hoppats och som aldrig får se dagens ljus här på min blogg...

Vad sägs om dessa?

Chokladmoussetårta på hasselnötsbotten
Chokladtryffel
Jordgubbspaj med krämig fyllning
Jordgubbspaj med maräng
Banan- & chokladmuffins
Jordgubbskaka
Jordgubbscheescake (mycket jordgubbar här...)
Muffins med jordnötssmör och creme cheese
Saftiga Valnötsmuffins
Toscakaka
Mockarutor
Devils food cake


Andra sätt jag får mina idéer på är genom att spana in olika kok- och bakböcker. Där finner jag en hel del inspiration till vad jag kan tänkas göra. Sedan är det bara att göra om dom totalt: ta bort och lägga till ingredienser och göra dom lite mer "bakasockerfritt"-vänliga.






Jag tar jättegärna emot önskemål och tips på bakverk! Bara att skriva en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Artur

Artur röstar för toscakaka. Den skall göras! :)

2012-06-11 @ 15:52:21
Postat av: Artur

Artur röstar för toscakaka. Den skall göras! :)

2012-06-11 @ 15:52:36
Postat av: Malin

Hej o tack för ditt besök på min blogg. =)

Vilka fina recept du har! Bra med sockerfria saker ju. =)

Lägger till dig som favorit.

Ha det fint o välkommen åter!

2012-06-11 @ 16:57:35
URL: http://mallakanbaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0